FANDOM

S.T.A.L.K.E.R. Wiki (ru) — вики на играма и књижевности серије S. T. A. L. K. E. R. У овом тренутку је веома популаран. По броју чланака је први међу пројеката на тему S. T. A. L. K. E. R.

Историја Уреди

Основана је 26. марта 2010. године учесник у AlDozor, који је одмах нестао. Крајем јула 2010. године, вики је постао попуни учесник Кимаен јаи Шилал. У септембру исте године је добио статус администратора вики, а крајем септембра на њега обратио члан SOVA, администратор раније је постојала слична вики на домену ru.stalkerpedia.wikia.com коју је претрпео са Викиа на независни сајт. SOVA предложио да напусти Викиа и додате информације на његовом пројекту, што је и учињено након дискусије. У јануару 2011. године хэлпер Kuzura ујединио члана са четири вики на тему "С. Т. А.L. K. E. R.", који се налазе на Викиа и напуштених у том тренутку, на домену ru.stalker.wikia.com. Остали вики су затворена. Као резултат тога, број чланака на вики је више од стотину. У даљем тексту: пројекат редактировался и обнављају нередовно, док је у новембру на вики није појавио неколико активних учесника, а Defighter чак је добио статус администратора. Они су покренуле велику рад на вики, и написао је неколико стотина чланака. Убрзо је члан -Болт- добио статус администратора. Kuzura, нађе себи замену, напустио S. T. A. L. K. E. R. Вики, али је још увек често тамо ишао. S. T. A. L. K. E. R. Вики је почела активно да се развија. Кроз неко време учесник =Prizrak Zony= постао откатчиком, а убрзо администратор. Вики је наставила свој развој, али велики део чланака молитвеним Духом и -Болтом-. Defighter до тога времена постао неактиван. Понекад појављују нове странке, али њихова активност је била кратковременна и мали.

Почетком 2012. године на вики појавио неколико активних учесника, међу којима су Kerm68 и Суп. Тако се појавио много више чланака о игри "S. T. A. L. K. E. R.: Чисто Небо". Популарност вики повећан.

Кроз неко време Kerm68 добио статус администратора, док је активност Фретбоард значајно пала.

Неколико месеци касније =Prizrak Zony= добио статус бюрократа.

У средини лета почели да се приказују активни учесници, међу којима посебно выделились Аркус и Бумбар.

У новембру 2012 на вики дошао учесник -Falcon-, који је постао први модератор разговора на вики и једини образован скоро сву литературу серије S. T. A. L. K. E. R.. Такође појавио активни учесник FRAER, који је за кратко време је написао велики број чланака.

У касну јесен 2012. године Аркус и Бумбар добили статус администратора.

6. децембра на вики поново појавио Суп, и убрзо је постао модератор разговора. Такође, средином децембра -Falcon - предложио идеју конкурса за најбољу причу учесника (види доле), који је прилично добар ухватили на вики.

Почетком јануара 2013 Kerm68 одбио статус администратора, тако да се фокусирају на украјинске верзије S. T. A. L. K. E. R. Вики.

14. јануара 2013. године је написао 1000-сам чланак[1]. Аутор чланка је Суп.

Кроз неко време Суп добио статус администратора. Међутим, није било избора, то је само поднео захтев хэлперу, а да га подржали Бумбар, Аркус, Cerv, Русл Орао и неки други чланови, и он је добио статус.

Након тога на вики се десило неколико сукоба између представљена као и неким учесницима и Шмелем. У вези са тим је морао на кратко време напусти S. T. A. L. K. E. R. Вики. Кроз неколико дана он се вратио, али сукоби нису престали, а само интензивирала. Ускоро он је рекао да више нема жеље да буде администратор, након чега је лишен статуса. Почели избори за новог администратора, али за то време на вики је почео хаос. Бирократа је одлучио да убрза избори, што му је и успело. Новим администраторима челика Бумбар, Аркус, FRAER. Откатчиками-Модератори разговора челика Уредник Зоне, АК-12, Majort и -Falcon-. Такође откатчиком-модератор постао је Иан Бармута, али је убрзо одустао од пост - га заменио АК-12.

У рано пролеће FRAER предложио да се побољша дизајн вики, додавањем различитих "гаџета", укључујући посебну навигациони мени, истицање везе и транспарентност страница. Због транспарентности морао да драматичне промене у дизајну: ако је раније боја вики је светло, то је сада постала сива.

8. јун 2013. године члан Аркус, која је администратор, добио застава бюрократа, а =Prizrak Zony= убрзо одустао од тога статуса и оде са вики.

Такође у јуну -Falcon- негативно говорио о посту "Откатчика-модератора ћаскање", с обзиром да јој није одговарајуће. Кроз 2 дана Wildream је предложио идеју поделе овај пост на модератора и на "уредника" (откатчиков). -Falcon- говорио о овом идеје позитивно и 19. јуна реформа о раздвајању пост "Откатчика-модератора ћаскање" ступа на снагу.

На крају, "Модератори-откатчики" су били подељени на "Модератори" и "Уредника", након чега је пост постао као: положај "Модератор разговора" добили Majort, -Falcon- и АК-12, а позицију "Уредник" (Откатчик) добили учесници Русл Орао, Пас, DmitryXenon и Утичница Завртањ.

16. јуна 2013. године, исти -Falcon- је предложио идеју од отказа икона на вики. Неки су то позитивно, неки не. Даље је створен анкету, где је речено да, уколико кроз 3 дана број учесника који желе да одустану од икона ће бити више него учесника на супротној страни, онда их уклонити за недељу дана и погледати, шта ће бити са вики на ранг листи ВАМ. Ако она падне, иконе се поново вратио.

Онемогућавање икона није у великој мери утицало на резултат, али ипак је после неколико месеци било направљено још једно гласање, овај пут на рачун укључивања икона. Већина корисника су за укључивање, и иконе су враћене.

20. октобар као резултат реформе са статусима откатчика су укинуте Утичница Завртањ, Русл Орао и Пас, уместо њих су били ассигнед Majort и нови члан Dimas535.

У касну јесен Majort поднео захтев за статус администратора, и да га подржали више од две трећине голосовавших, међутим, због неких разлога добио му статус у сред јануара.

У почетку зиме 2013-2014 у дизајну вики су произведени мале промене, тако да боље одговара поре. године, заправо, промењен је само позадина и додао да пада снег у позадини.

Пред крај зиме на дискусија била донета питање, шта да радим са сада неактиван бюрократом Аркусом. Скоро сви су били за подизање статуса, али ево како да изаберете новог — мишљења учесника разишли. Тема је дуго био заборављен, али на крају сви чланови тренутне управе одлучио да се не спроведе гласање, а да доделите нови бюрократом FRAER'а. 20. марта му је додељен овај статус, док Аркус је престала да буде као бюрократом, тако и од стране администратора.

Крајем марта 2014. године било је извршено још једно гласање[2], у коме је предложио да се именује учеснике =Prizrak Zony= и Dimas535 од стране администратора пројекта. Први треба да је у случају именовања обавља исте обавезе као и други администратори, други мора да је био задужен за техничку компоненту вики. Све је 16 људи који су учествовали у гласању, укључујући три админ гласали за додељивање статуса администратора оба учесника.

Фајл:Лого 1.априла.png
Поред тога, у рано пролеће један од учесника је изразио мишљење, да су два такмичења у годину, није довољно, и тада се појавила идеја да се организује нови конкурс, а не приче и слике. Ова идеја је прерасла у означило предстојећег 1. априла конкурс смешне слике и био је објављен на форуму, где је, заједно са конкурсом предложено је и да се организује посебан первоапрельское дизајн великим. Све понуде су одобрени од стране учесника и убрзо су дати у извршење. Као резултат тога, 1. априла је стављен посебан лого, изаберите чланом постала "Вотка "Козаци"", створена лицемер истраживање и додат на велико духовит блок "А да ли сте знали да...".

У мају је дошло до сукоба између неколико администратора, што је резултирало Dimas535 напустио вики. У јуну са њега скинули статус администратора.

Лето је одржан четврти по реду конкурс за најбоље прича учесника, у којој је победио Асистент.

У октобру, у вези са малоактивностью већине администратора, одлучено је да се[3] додели овај статус Помоћника. У гласању је осам особа гласало "за" и два "против". На крају Асистент је добио статус администратора.

Фајл:Сталкер Вики (новогодишња лого).png
2. децембра администратор FRAER у форуме предложио да промените вики на зимско[4]. Његова идеја је била да додате ефекат пада снег у позадини, као што је то учињено раније, а такође да промените позадинску слику на зимско. STRELOK1 био против снега, јер је боли очи, али FRAER организовао гласање и већина се испоставило за снег. Члан Новак, такође, предложио да се стави на капу Деда Мраза на икону зрачења на лого. FRAER сматрао да је одлична идеја и зима лого је био одобрен.

У јануару, као и увек, одржан је већ пети по реду такмичење "Најбоља кратка прича учесника", и победио у њему поново Асистент. Паралелно са овим S. T. A. L. K. E. R. Вики је учествовао у божићном вики-бици, где екпосед фрее њом лик је освојио прво место.

У фебруару администратор -Falcon - рекао је бюрократу да цхат S. T. A. L. K. E. R. Вики потпуно пао у запуштеност, и изразио предлог да се организује нешто попут "Вики-сата", чиме стимулировав учесника "оживи" ћаскање. Сви прихватили ову идеју позитивно, и на крају месеца је одржан догађај, је добила име "Сталкер-цхат", у оквиру којег је око 20 учесника из S. T. A. L. K. E. R. Вики, тако и са неким другим пројектима окупили у цхат да постављају питања администраторима, гласање за изабрани чланак и само да ћаскају. Сви су задовољни, и да је одлучено да се понови сличан догађај у будућности.

У пролеће, тачније, на прелазу из марта-априла, започео је други по реду конкурс дан април фоолс', субјекти који на основу претходне дискусије је проширена пре свега, што се тиче Викиа и универзума википроектов на њему. Баш као и прошле године, на велико су додати духовита елементи.

У мају је именован нови откатчик — Lt. Priboi. У лето одржан шести конкурс за најбољу причу; и пројекат узима у вики-бици хране, први круг, међутим, не пролази. У августу Lt. Priboi добија права модератора форума.

Јесен је почела за S. T. A. L. K. E. R. Вики "чишћење" неактивного администраторского састава. Су изречене опомене свим неактиван админам, након чега је са пост је прешао Majort, ответивший, да не може више да ради на вики, такође из листе администратора потиснути =Prizrak Zony=, не отреагировавший на поруку. -Falcon - рекао је, да је заузет, тако да буду проактивни може само викендом, и за њим пост остао. У другој недељи септембра и два учесника: Краба и Duoddarhalti — изразили жељу да добију статус модератора форума и откатчика респективно. Према резултатима гласања им доделили пробни период, после кога Краба је остао на положају. У октобру је покренут пројекат "Зид славе", има за циљ да подстакне учеснике на усердной раду и овековечи оне који много помогао S. T. A. L. K. E. R. Вики у прошлости. Такође, до краја месеца још један учесник — Наредник Наливайко — а постао помоћник управе, добио статус модератора ћаскање.

Крај 2015. године обележен је већ традиционалне променом дизајна на зимско и почетка не мање од традиционалног такмичења. А почетак 2016. — повећање две искусне учесника у вези са појавом нових статуса. Тако, модератори садржаја постали Lt. Priboi и STRELOK1. Поред тога, именован је нови откатчик — Кулибин.

У јуну 2016 на вики спровео реформу система категорије[5], модератори садржаја Lt. Priboi и STRELOK1 према резултатима гласања подигли до администратора уместо покојника "на мир" Помоћника и -Falcon-'а[6]. Отприлике онда откатчиком постао је Захир. Међутим, убрзо је на неодређено време узео вики-одмор, и августу, уместо да га откатчиком је именован Т110е5.

Тренутно вики наставља да подржи активности и спори темпо добија нове чланке.

Најбоље прича учесникаУреди

Најбољи прича участника[7] — такмичење у коме сваки регистровани учесник може да напише своју причу на тему Сталкер и стави га на гласање. Иницијатор идеје да је -Falcon-, а раскрутил идеју FRAER.

Најбоље прича учесника I Уреди

Први конкурс је организован кроз неколико недеља након понуде-Falcon-'a и прошао даље са коришћењем "старом" форуму. Трајао је од 30. децембра 2012. до 30. јануар 2013. Победници такмичења:

  1. "Пут у монолитовцы" (FRAER) и "Последња жеља" (Суп) — 22 гласа
  2. "Беспощадие Зоне" (Алексеј Медведев) — 5 гласова
  3. "Месец у Зони" (Уредник Зоне) и "Наређено да иде" (Cerv) — 1 глас

Најбоље прича учесника ИИ Уреди

Са 30. јун, 2013 до 30. јула, одржан је други конкурс[8], правила који су модификоване, узимајући у обзир искуство првог такмичења (посебно, нису могли да гласају анонимы). У њему победили приче:

  1. "Историја Скитнице" (FRAER) — 11 гласова
  2. "Прави избор" (Wwooddaahhss) — 5 гласова
  3. "За Центар. 1. део" (-Falcon-) — 4 гласа

Поред тога, после другог такмичења одржан је додатни конкурс за номинације[9], у којој је изабран највише шарене, најузбудљивији, најсмешнија прича и сл:

  • Највише шарене прича: Цена живота предатор (Крестоносец)
  • Најреалније: Беспощадие Зоне (Алексеј Медведев)
  • Најбоља прича: Хроника Управника (Пас)
  • Најузбудљивији: Последњи преживели (Утичница Завртањ)
  • Најсмешнији: Број 13 (Самострел)
  • Разуме: Дегтјаров. Схура Дегтјаров (Borsol)

Најбоље прича учесника ИИИ Уреди

Следећи (трећи) такмичење[10] је почео 30. децембра 2013. и трајала до 30. јануар 2014. После њега опет је прошло гласање за номинације, победници исти главног такмичења су:

  1. "Историја Скитнице 2" (FRAER) — 11 гласова
  2. "Посебно опасна експедиција" (Majort) — 7 гласова
  3. "Аламо заувек..." (Preparator) — 4 гласа

Номинације[11] распоређене овако:

  • Прича са најбољим парцеле: Уништење Зоне (Русл Орао)
  • Највише шарене прича: Небо изнад Зоне (Крестоносец)
  • Најреалније прича: Пут у Припять (21Specnaz)
  • Најсмешнија прича: Легенда о псевдоснорке (Псеудо снорк)
  • Најузбудљивији: Хероји зоне (Максим Чулков (Старац)), О људима и Контролора (Wwooddaahhss), Странка (Гарик Одеса)
  • Најоригиналнији: Из живота долговца (MihaDrozd) и Дечја прича на сталкерский маниру (Нудл)

Најбоље прича учесника ИВ Уреди

Четврти конкурс[12] поновио формат трећег, је урађено са 30.6.2014 по 30.7.2014. Победници:

  1. "Легенда о Робинзоне" (Асистент) — 9 гласова
  2. "Врата у туђу кућу" (Thelema ака јеретик) — 4 гласа
  3. "(Нема наслова)" (Адепт монолита) — 3 гласови

Номинације[13]:

  • Прича са најбољим причом: "'"Повратак у нигде""'.
  • Највише шарене прича: "'"Хероји Чернобиљу""'.
  • Најузбудљивији прича: "'"Пронађи и уништи""'.
  • Најреалније: "'"Пут судбине""'.
  • Најоригиналнији: "'"Сталкасин""'.
  • Номинација "најсмешнија прича" је била подељена између причама "'"Легенда о псевдоснорке""', "'"За почетнике!""' и "'"једном""'.
  • Највише незабораван причу: "'"Звона Зона""'.

Најбоље прича учесника В Уреди

Време одржавања петог конкурса[14]: 30.12.2014 — 30.01.2015. Победници:

  1. "Легенда о Робинзоне: Залутале Душе" (Асистент) — 4 гласа.
  2. "Авантуре мачка Мяунжика у ЧЗО" (FRAER), "Непрощенный" (Sergius913) и "Јесен варбле од нигхтингале" (Juggernaut661) — по 2 гласа.
  3. "Човек у великом хауби" (Бестия!), "Важан задатак" (Влад Мрзовољан) и "Партнер" (LikeDrink) — 1 глас.

Дистрибуција номинација[15]:

  • Највише шарене: "'"Соколиная лов""'.
  • Зависност: "'"Закон З. О. Н.Е""'.
  • Реалан: "'"О чему мечтаешь?""'
  • Оригинал: "'"За наш омиљени Кордон!""'

Најбоље прича учесника VI Уреди

Време одржавања шестог конкурса[16]: 30.6.2015 — 30.7.2015. Урађено ново: сада сваки детаљну глас вреди као пола обичног, поред тога, распоређен могли да гласају и анонимы, али то право није искористио. Победници:

  1. "Историја Пијаниста" (Lt. Priboi) — 6,5 гласова.
  2. "Авантуре мачка Мяунжика Враузера у ЧЗО — прича ИИ" (FRAER) — 4,5 гласа.
  3. "Легенда о Робинзоне: Последњи уздах" (Snowguard) — 3 гласа.

Гласање о номанациям[17] донела такве резултате:

  • "'Највише шарене прича:"' Рођен у емисију (Juggernaut661).
  • "'Најузбудљивије приче:"' Пиррова победа (Maxim Desmond), Дивизија (Sergius913) и тхе Дарк Монолит (Пантерка),
  • "'Најреалнији прича:"' Град ветрова (Утичница Завртањ).
  • "'Је оригинална прича:"' Ја — Псевдочеловек (Виталий2).
  • "'Прича са најбољим причом:"' Штенци (Duoddarhalti).
  • "'Најсмешнија прича:"' Црна Сталкер (Mahaha).

Најбоље прича учесника VII Уреди

Хронологические оквир седмог конкурса[18]: 30. децембар 2015 — 30. јануар 2016. Две новине: списак учесника-мајстора, обязанных гласају распоређен и третираних двоструку вредност гласа, као и додатно гласање мреже за награду публике. Победници:

  1. "Невоља не долази сама" (Duoddarhalti) — 8 гласова.
  2. "Легенда Отуђења" (Lt. Priboi) — 4,5 гласова.
  3. "Бог рата" (Juggernaut661) и "Новогодишње авантуре мачка Мяунжика у ЧЗО" (FRAER) — по 2,5 гласа.
  4. "Историја једног Ассасина" (Серђо Gatti) — награда публике.

Дистрибуција номинација[19]:

  • Највише шарене прича: ""'Дрво за бармена"'"
  • Најузбудљивији прича: ""'Скакање у времену"'"
  • Најреалније прича: ""'Град ветрова. Наставак."'"
  • Најбоља прича: ""'Зона - интелигентно биће"'"
  • Највише оригинална прича: ""'Гангстер кодекс"'"
  • Најсмешнија прича: ""'Један дан из живота Ре... эээ - сталкер"'"

Најбоље прича учесника VIII Уреди

Датум одржавања осмог такмичења[20]: 30. јуна 2016 — 30. јул, 2016, а затим је прошло гласање за номинације. Права мајстори су значајно смањени[21]. Такође је прошло гласање мреже. Добитници:

  1. "Хлад" (Duoddarhalti) — 9 гласова
  2. "Снорк" (Lt. Priboi) — 7,5 гласа
  3. "Терет №13" (Nikkolay) — 6,5 гласа
  4. "Смртна грешка" (Гельмут Земо) — награда публике

Резултати гласања по номинације[22]:

  • "'Највише шарене приче"': "Јесењи ветар"
  • "'Најузбудљивији прича"': "Зона Неизвесности"
  • "'Најреалнији прича"': "Оловом крст"
  • "'Најбоља прича"': "Смртна грешка"
  • "'Је оригинална прича"': "Киша" и "Сталкерская поезија"
  • "'Најсмешнија прича"': "било претварање"

Дан април фоолс ' конкурсУреди

Дан април фоолс ' такмичење — годишњи и, као што име сугерише, синхронизован на дан смеха такмичење, у коме се за учешће од сваког појединца захтева да се излажу од 1 до 3 смешних слика на задату тему, као и да дођу до за њих мали потпис-име. На гласању, за разлику од "Најбоље приче учесника", сваки голосующий бира одмах 5 радова, који се, на његов изглед, су највише смешно. При томе аутори слика није посебно наведено, али и не крију. За себе није дозвољено да гласају.

Конкурс 2014 Уреди

Прво такмичење[23] је почео 27. марта, а завршио се 2. априла 2014. Победници су чак 11 слика, које су тада сви били постављени на велико.

Конкурс 2015 Уреди

Други конкурс[24] је почела 29. марта 2015. За разлику од првог такмичења, овај пут проширили тему, и могли да учествују не само слике у Сталкеру, али и о другим вселенным и на Викиа.

Конкурс 2016 Уреди

Трећи конкурс[25] је почео 31. марта, завршен је 3. априла 2016. На овом такмичењу тему поново ограничени универзума S. T. A. L. K. E. R.

Вики-пријатељиУреди

У овом тренутку S. T. A. L. K. E. R. Вики 6 вики пријатеља:

Група у друштвени. мреже "ВКонтакте"Уреди

S. T. A. L. K. E. R. Вики исто тако има своју групу у спц. мрежа "ВКонтакте". Творац групе — администратор вики -Falcon-. Прво, њен развој је пролазило заторможено, било је мало учесника и само један активан администратор од четири. За три месеца група није превише порастао, али онда групу задесила срећа. За само два дана број учесника порастао са 44 до 132. 9. октобар 2014. године -Falcon - на форуму је почео скуп у администратори групе, јер он је превише заузет да га развију[26]. Жеља да постане администратор изразио само учесник Стања. У овом тренутку, група наставља да се развија, има више од 600 људи.

Галерија Уреди

<галерија> Новогодний_баннер_STALKER_Wiki.јпег|Новогодишња банер (2015-2016. годину) Банер S. T. A. L. K. E. R. _Wiki.јпг|Банер на август-септембар 2016 StalkerWiki.png|Свакодневни лого </галерија>

Напомене Уреди

Шаблон:References

Грешка цитата: Чланак има ознаке <ref>, али није пронађена потребна ознака {{наводи}} (или <references/>)